Trendy content marketingu w 2015 roku

15 kwietnia 2015 at 08:31

Skuteczność content marketingu została potwierdzona już na wielu płaszczyznach. W ciągu 2015 roku będzie rozwijała się ona jeszcze bardziej, czego skutkiem będzie m.in. zwiększenie nakładów finansowych przeznaczanych na działania w sferze content marketingu.

businessman-573024_640 (1)

Już w poprzednim roku wszyscy mogliśmy się przekonać, że oryginalne treści są kluczem do zwiększenia ruchu na stronie. Teraz będzie to jeszcze bardziej widoczne, gdyż branża SEO w dużej mierze zaczyna skupiać się na doborze odpowiednich słów kluczowych czy też indeksowaniu. Strony, na których umieszczane będą długie teksty wysokiej jakości, z dużą liczbą subskrypcji i udostępnień będą pozycjonowane w wyszukiwarkach bardzo wysoko.

Najważniejszym elementem będzie także optymalizacja strony, gdzie content marketing będzie królował i to on w największym stopniu przyczyni się do pozycjonowania. Będzie liczyło się nie tylko tworzenie unikatowych treści, ale także budowanie relacji przez obrandowane publikacje, optymalizacja pod kątem rynku urządzeń mobile oraz docieranie do liderów opinii.

– twierdzi Patryk, Specjalista SEO w firmie Promotraffic ekspert w dziale Content Marketing.

Nieocenione w dystrybucji treści będą media społecznościowe.

To właśnie one w 2015 roku staną się nieodłącznym, wartościowym elementem content marketingu. Szczególny wzrost wartości odczują reklamy i posty promowane na portalach społecznościowych, które będą wykorzystywane nie tylko do zwiększenia dotarcia do użytkowników, ale także jako metoda na pozyskiwanie leadów.

I wreszcie – znacząco wzrośnie budżet wykorzystywany na content marketing. Według raportu B2B Content Marketing Benchmarks 2014 58% specjalistów do spraw marketingu w branży B2B ma zamiar zwiększyć budżet na content marketing, a 10% z nich przyznaje, że chce go znacząco podwyższyć. Poskutkuje to między innymi zwiększeniem liczby postów na blogach, case studies, infografik, pomocnych ebooków, filmów instruktażwych, treści przeznaczonych na urządzenia mobilne i wielu innych.