Dlaczego warto inwestować w strony RWD?

18 listopada 2015 at 13:00

Jeśli prowadzimy w internecie sklep lub stronę, która jest naszą wizytówką i poprzez którą reklamujemy swoje usługi, koniecznie powinniśmy zainwestować w jej layout. Obecnie bezwarunkowo ważna jest strona responsywna. Dlaczego?

Już blisko 80 procent internautów korzysta z internetu nie tylko na komputerze stacjonarnym czy laptopie, ale także na urządzeniach mobilnych i tabletach. Mając tą informację w pamięci, łatwo jest zrozumieć, dlaczego strona mobilna jest tak bardzo istotna. Każdy, kto chociaż raz korzystał z internetu na telefonie komórkowym wie, że strona, która nie jest przystosowana do smartphone’ów jest po prostu niefunkcjonalna i bardzo irytująca w obsłudze.

Jeśli chcemy zapewnić naszym klientom dobre odczucia i pragniemy przyciągnąć ich do korzystania z naszych usług, koniecznie powinniśmy zadbać o to, aby nasza strona była zaprojektowana zgodnie z zasadami RWD czyli Responsive Web Design. Tego typu strona w zależności od tego, na jakim urządzeniu jest wyświetlona, dostosowuje się do sprzętu – jego rozdzielczości i wielkości ekranu.

Znacząco to ułatwia korzystanie ze strony: wybieranie kolejnych opcji, przechodzenie między kategoriami. RWD nie należy jednak mylić z wersją mobilną strony, która jest niezależnym bytem wyświetlanym jedynie na smartphonach. Przeważnie jest obcięta pod względem funkcjonalności względem klasycznej, tzw. desktopowej (desktop – pulpit na komputerze stacjonarnym czy laptopie) wersji. Tego typu rozwiązanie jest polecane w przypadku bardzo skomplikowanych stron, posiadających wiele wyszukiwarek i dodatkowych funkcji. W przypadku zwykłej strony „wizytówkowej” lepiej zdecydować się na RWD.