Cele programów lojalnościowych
Wszelkiego rodzaju programy lojalnościowe stanowią jedno z najskuteczniejszych narzędzi jakimi dysponuje marketing lojalnościowy by przyciągnąć nowego i zatrzymać obecnego klienta. Systemy lojalnościowe jak pokazują statystyki świetnie nadają się do promowania danego produktu czy usługi znacznie zwiększając tym samym jego sprzedaż. Programy lojalnościowe korzystne są zarówno dla klientów, gdyż uzyskują towary czy usługi w atrakcyjnych cenach, jak i dla firm które znacząco zwiększają osiągane przez siebie zyski. Najczęściej spotykanym systemem nagradzania klientów poprzez program lojalnościowy jest przyznawanie im odpowiedniej ilości punktów za zakupione towary, Im droższy i bardziej wartościowy produkt tym jest ich znacznie więcej. Wszystkie zebrane punkty można wymienić na nagrody zebrane z specjalnym katalogu. Im większa ilość punktów to wymiany tym nagroda jest ciekawsza i o większej wartości ( np. aparaty czy sprzęt audio). Budowanie pozytywnych relacji z klientami stanowi podstawę skutecznego promowania danej marki. Regularne nagradzanie klientów za zakup danej marki, powoduje u nich to, że czują się ważni i docenieni, tym samym bardzo chętnie wracają znowu wielokrotnie do zakupu właśnie tej, a nie innej. W przypadku programów lojalnościowych ich największą zaletą jest to, że przynoszą one obustronne korzyści zarówno dla klientów jak i firm, dlatego też już od wielu lat cieszą się one w obu grupach niesłabnącą popularnością. Ze względu na ich dużą ilość firmy prześcigają się w zaoferowaniu tego najbardziej atrakcyjnego, by jak najlepiej, w porównaniu do konkurencji wypromować własną markę.